Boekhoud- en Fiscaal Kantoor Scheveneels BVBA
Nieuws
Heeft u een verandering van bankrekeningnummer doorgegeven? Controleer uw aanslagbiljet.
10 March 2015
Om de terugbetaling van uw belastingen te krijgen, heeft u misschien een nieuw rekeningnummer doorgegeven via:
- Tax-on-web (tijdens het invullen van uw aangifte)
- MyMinfin
- Uw ontvangkantoor (de gegevens vindt u op uw aanslagbiljet)
Door technische problemen zijn enkele veranderingen van bankrekeningnummers niet meteen in rekening gebracht. In een aantal gevallen kan dit de terugbetaling vertragen.
Daarom vraagt de administratie u, indien u een verandering van bankrekeningnummer heeft doorgegeven, te controleren of het rekeningnummer dat op uw aanslagbiljet staat correct is.
Als het niet correct is, kan u vragen het te wijzigen tot de datum die vermeld staat op uw aanslagbiljet. U volgt hiervoor de procedure die u op de eerste pagina van uw aanslagbiljet vindt.
Als de periode voor wijziging verlopen is, heeft u volgende opties:
Ofwel brengt u via MyMinfin het te gebruiken rekeningnummer in (opgelet: indien u getrouwd, of wettelijk samenwonend bent, moet uw partner het doorgegeven rekeningnummer bevestigen)
Ofwel volgt u de procedure (FAQ 12) die u vindt op de website
Als u de status van uw dossier wilt kennen, kan u met de administratie contact opnemen via deze link.
Als u uw aanslagbiljet nog niet heeft ontvangen (meer informatie), vragen we u bij ontvangst van uw aanslagbiljet het rekeningnummer na te kijken. Indien het niet correct is, heeft u enige tijd om het te wijzigen. De termijn en de procedure vindt u op het aanslagbiljet.
U kan uw aanslagbiljet ook raadplegen via MyMinfin.
Bron: FOD Financiën
Boekhoud- en Fiscaal Kantoor Scheveneels BVBA
Nieuws, 10 March 2015
| terug naar vorige pagina |